Jag gillar verkligen bokens koncept. Boken gav mig tydliga vibbar av både Harry Potter och Hungerspelen, men med en egen mörkare ton och twist som gör att den känns som något helt eget.
Jag gillade också att vi får följa sex olika karaktärer – Wren, August, Irene, Masika, Olivier och Emilio. Det gör att berättelsen hela tiden skiftar perspektiv och bygger upp lager av hemligheter som långsamt avslöjas.
Spänningen håller i sig genom hela boken och det blir en sådan där läsupplevelse där man är så uppslukad att man blir lite chockad när man plötsligt är på sista sidan.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar