Titel: Torsdagarna i parken
Förlag: Bonnier Carlsen
Morgongåvan är lätt att läsa, men otäck. Det är högt tempo i boken och jag läste den från första till sista sidan utan att lägga ifrån mig den. Visst finns det saker som kunde slipas på men Morgongåvan är en bra debut. Jag kan bara konstatera att jag gillar Susanne Bolls sätt att skriva!
Eviga glömskans allé är otroligt spännande. Jag säger bara att det är tur att jag inte bor ensam, för då skulle jag få svårt att sova. Dessutom är det intressant att läsa om Alexa och hennes tonårsproblem. Jag var helt fast i boken! Synd att den är slut nu!
Torsdagarna i parken är en mysig feelgood-bok. Jag skulle säga att den passar alla åldrar och tar upp ett tema som inte är bundet egentligen till någon ålder, nämligen kärlek och val som vi göra på grund av kärlek.
En sån här kokbok gör en glad. Det finns så många fina recept att testa. Det finns både klassiker och så Tinas specialare. De som jag redan hunnit pröva smakar så gott! Det är ingen risk att Tina: hur du enkelt lagar min allra godaste mat kommer att ligga på soffbordet och vara fläckfri! Med 234 recept har jag det jag gör resten av det här året. Svårigheten är bara att man vill göra allt på en gång!
Kan man ha en härligare start på sommaren genom att läsa en hästbok. Det är sommar för mig. Men det här är inte bara en hästbok. Det är en bok om svårigheten att ha en pappa som dricker och en mamma som är skör.
De skandalösa ger verkligen den där härliga verklighetsflykt som man så väl behöver. Simona Ahrstedt vet verkligen vad hon gör som skriver dessa härliga böcker åt oss. De skandalösa ger kärlek, sex, härliga karaktärer (t ex starka och intelligenta kvinnor) och underbara miljöer i utmärkt blandning likt den mest utsökta pralin. Vad mer kan man önska?På söndag börjar ett nytt program sändas. Det heter Min Sommarbok och Martina Haag är programledare. Det kommer vara kända personer som ger sina boktips. Jag tycker det är bra att läsandet får ännu mer fokus, så jag ser verkligen fram emot första programmet! Dessutom är ju Martina Hasg så härlig så jag tror det blir ett bra program av den anledningen också!
På söndag på TV4 kl 9.30 kan du se det första programmet.
Vi bakade egna Tårtmuffins, för att fira skolavslutningen. Muffinsreceptet hämtade vi ur Barnens egen bakbok av Lena Göransson och Kristina Franzén.
Det receptet är så enkelt att följa att dottern gjorde muffinsen helt själva och det var också väldigt gott recept!
När muffinsen var gräddade och klara vispade jag grädde.
Barnen tog fram allt vårt strössel.
Vi delade sedan mufinsen och la hallongrädde (hallonsylt blandat med grädde) mellan.
Sedan satte de igång att dekorera med grädde och strössel! Så här blev resultatet av ett av tårtmuffinsen!
Jag pratade med min frisör idag om det ofattbara att människor genom historien behandlat varandra så illa så de inte är värda att kallas människor. Även idag i denna värld gör människor de mest avskyvärda saker i religionens namn, i sin regering/diktators namn. Jag undrar varför vi inte kan göra varandra gott i stället.
Skulle man kunna genom böckernas kraft göra människor mer medmänskliga och förstående för varandras olikheter? Skulle det kunna skapa ett bättre samhälle?