måndag 19 september 2011

Tips på app som underlättar att hålla reda på sina böcker

Jag har hittat en app som hjälper till att hålla reda på mina böcker. Det bästa är att man behöver inte skriva in namnet på böckerna. man bara scannar dom med mobilen. Då dyker i de flesta fallen bokens namn och titel upp och läggs till i bokhyllan i appen. Man kan också (om man vill) t ex ange om man äger boken, om man läst den och vilket betyg man ger till den. Så kan man sedan sortera böckerna i appen efter författarens namn, bokens namn, genre, datum utgiven, tags och collections. Man kan också se hur många böcker man har av en viss författare.

Vad appen heter? Den heter Book crawler. Jag vet att den finns till iPhone. Tyvärr vet jag inte om den finns till andra mobiler.

Ps. När du lagt in böcker. Så pröva att vrida mobilen när du gått in i kategorin "Books"! Ds.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Bra tips! Tack :)

Ylva sa...

Wow!! Tack för tipset! :)

Västmanländskan sa...

Så smart!

Västmanländskan sa...

Nu har jag installerat den. Så härligt och så boknördigt! Jag känner att jag vill scanna hela natten ;)

Boktokig Eva Boström sa...

Javisst är det en härlig app. Jag scannade böcker alldeles för länge när jag installerat den. hade jättesvårt att sluta scanna!

Hanneles bokparadis sa...

så fiffigt

franziengland sa...

Jag har ju en iPhone! Men är rätt dålig på att utnyttja dess finesser... kanske skulle jag pröva och klara denna...

Boktokig Eva Boström sa...

Hannele: Javisst är det fiffigt!

franzingland: Det tror jag nog att du kan!!!

Bea sa...

Väldigt smidigt och så behändigt! Då har man alltid sitt bibliotek i fickan.