måndag 19 september 2011

Malin från Skaftnäs av Malin Wollin

Det är ingen hemlighet att jag tycker om att läsa krönikor. Jag tycker om den formen och de som jag läser brukar vara humoristiska och jag gillar att skratta så... passar mig som handen i handsken. I denna är det blandat humor med allvar. Det som jag tyckte speciellt om i den här krönikesamlingen var jämförelsen med hur Kristina från Duvemåla troligtvis hade det. När Malin suckar över att tjata över att barnen ska äta viss mat och att de skriker att de vill äta tacoooos, så tänker hon att Kristina nog inte behövde tampas med det eftersom de inte hade så mycket att välja på. Där fick barnen vara glada att ha rovor att äta. Den röda tråden som går genom krönikesamlingen är just att Malins beundran av Kristina från Duvemåla. En bok att skratta med, kanske känna igen sig i och ta en paus från vardagen med!

Betyg: -4 av 5
-~-~-~-~-~-~-~~-~-~-~-~-~-~-~-~
Titel: Malin från Skaftnäs
Författare: Malin Wollin
Antal sidor: 106
Förlag: Piratförlaget
ISBN: 978-91-642-0361-8

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tusen tack!
Malin

franziengland sa...

Bra boktips! Är säker på att jag skulle gilla den!

Boktokig Eva Boström sa...

Malin: Tack själv!

franziengland: Det är jag säker på att du skulle!!!