fredag 28 juni 2013

Eviga glömskans allé av Ritta Jacobsson

Eviga glömskans allé är otroligt spännande. Jag säger bara att det är tur att jag inte bor ensam, för då skulle jag få svårt att sova. Dessutom är det intressant att läsa om Alexa och hennes tonårsproblem. Jag var helt fast i boken! Synd att den är slut nu!
 
Eviga glömskans allé handlar om Alexa, som blir ensam hemma. Hennes mamma åker som volontärarbetare till Afrika. Alexa har ju mormor, men mormor är inte som vanligt. Hon verkar förvirrad och pratar om folk som besöker henne och om Alexas döde morfar. I tidningen kan Alexa läsa om rån på gamla människor. Hon är orolig att hennes mormor ska råka ut för detta eftersom hon bor ensam. Dessutom är inte Amanda lite väl nyfiken på att Alexa är ensam hemma och att Alexas mormor bor ensam. Alexa gillar inte heller Alexas pojkvän. Men på en fest som hon blir bjuden på av Alexa träffar Alexa en trevlig kille: Rasmus. Men Alexa vet inte riktigt hur man ska göra med killar. Hur ska man bete sig?
 
Betyg: 4 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Eviga glömskans allé
Författare: Ritta Jacobsson
Antal sidor: 300
Förlag: B|Wahlströms
ISBN: 9789132160936
Finns t ex hos: Adlibris, Bokia, Bokus, Cdon

1 kommentar:

BokMamma sa...

Den här tänker jag läsa i sommar. Blev ännu lite mer sugen nu när du säger att den är riktigt spännande.