måndag 25 juli 2011

Sammanställning maj 2011

Jag trodde det var bara juni som jag hade missat att lägga ut en sammanställning om, men det visade sig att det var maj också. Glömska jag!

Maj 2011
Scrapbooking en kreativ kraft av redaktören Helena Björk  (Betyg: -4 av 5)
I vårens tid av Elisabeth Olin (Betyg: +3 av 5)
Samlade svenska kulter av Anders Fager(Betyg: 4 av 5)
Fredrika i paradis av René Vazquez Diaz (Betyg: +3 av 5)
Sju årstider i Majas kök av Maja Söderberg (Betyg: -4 av 5)
Auto da fay av Fay Weldon (Betyg: 4 av 5)
Vargsläkte: Lykanthroposi I av Caroline L Jensen (Betyg: +4 av 5)
Förvriden av Frida Edman  (Betyg +4 av 5)
Jag tror jag älskar dig av Allison Pearson (Betyg +4 av 5)
Spegelsång av Steven Trolin  (Betyg +3 av 5)

Ungdomsböcker
Tänk om det där är jag av Johanna Lindbäck (Betyg: 4 av 5)
Ränderna går aldrig ur av Agnes Hellström (Betyg -4 av 5)
Du borde vara här av Jesper Bohm (Betyg: 4 av 5)

Barnböcker
Ryslig resa av Thomas Halling
Little Darlings av Jacqueline Wilson
Drakmötet av Niklas Krog
Turbo och skräcknatten av Ulf Sindt 
Trollkarlens elefant av Kate Dicamillo

Betyg +4: 3 st
Betyg 4: 4 st
betyg -4: 3 st
Betyg +3: 3  st

svenska: 14 st
brittiska: 2 st
amerikanska: 2 st

Kvinnliga författare: 11 st
Manliga författare: 7st

barnbok: 5 st
ungdomsbok: 3 st
skönlitteratur: 2 st
biografi: 1 st
skräck: 3 st
lättläst: 2 st
pyssel: 1 st
fantasy: 1 st
magisk realism: 1 st
sorg: 1 st

Debut:  2 st

Totalt: 11 böcker + 2 ungdomsböcker + 5 barnböcker = 18 böcker

Inga kommentarer: