lördag 14 maj 2011

Tänk om det där är jag av Johanna Lindbäck

Det här är en sådan bok som det passar perfekt att läsa en lördagsmorgon och det är precis vad jag skulle ha gjort om jag var en tonåring. Det är också precis vad jag har gjort idag, fast jag inte är en tonåring. Den är så där trevlig att hela dagen känns mysig efter att ha läst den.

Boken handlar om Agnes som flyttar från Stockholm till Umeå med sin familj. Agnes går tvåan på gymnasiet. I sin förra skola fanns det tjejer som inte var så trevliga med henne, som gjort att hennes självförtroende fått sig en törn. Men nu är hennes plan att hon ska vara normal. 100% normal. Vara utåtriktad och få vänner. Boken handlar om en vanlig tjej, med vanliga problem och det är det är en av de saker som gör boken så bra!

Betyg: 4 av 5
-~-~-~-~-~-~-~~-~-~-~-~-~-~-~-~
Titel: Tänk om det där är jag
Författare: Johanna Lindbäck
Antal sidor: 224
Förlag: rabén&sjögren
ISBN: 978-91-29-67183-4

1 kommentar:

enligt O sa...

Läste den med mina elever och det funkade kanon. Gillar den skarpt!