Gå in på den här länken om ni är intresserade:
http://www.e2go.se/gratisbok-facebook
Saeculum är inte lika brilliant som jag tyckte Erebos var. Jag gillar början av Saeculum väldigt mycket och jag hamnade i samma mysiga bokslukarstämning som när jag läste Erebos. Jag gillar det där med lajvet och den medeltida stämningen. Jag tyckte den var spännande när saker och ting började hända. Men sedan hände något. Eller kanske inte hände. Den blev lite för långsam i mitten. För mycket förklaringar. För lite personbeskrivningar. Så det drar ner på betyget. Fortfarande är det en bok som jag tyckte var rätt bra, men jag önskar att Ursula hade vågat ta ut svängarna lite.
Det går inte annat än att tycka om den här serien. Usla utsikter är rolig på ett absurt sätt och så är den härligt lättläst. Jag har många gånger sett killar som annars inte läsa böcker sluka böckerna om Greg Heflley och nu har de en ny att njuta av.
Ja, vad säger man om denna då? Absolut läsvärd. Men inget man läste i ett svep. Var man var påträngande och väckte tankar.
Morgongåvan är lätt att läsa, men otäck. Det är högt tempo i boken och jag läste den från första till sista sidan utan att lägga ifrån mig den. Visst finns det saker som kunde slipas på men Morgongåvan är en bra debut. Jag kan bara konstatera att jag gillar Susanne Bolls sätt att skriva!
Eviga glömskans allé är otroligt spännande. Jag säger bara att det är tur att jag inte bor ensam, för då skulle jag få svårt att sova. Dessutom är det intressant att läsa om Alexa och hennes tonårsproblem. Jag var helt fast i boken! Synd att den är slut nu!