torsdag 4 juli 2013

Saeculum av Ursula Poznanski

Saeculum är inte lika brilliant som jag tyckte Erebos var. Jag gillar början av Saeculum väldigt mycket och jag hamnade i samma mysiga bokslukarstämning som när jag läste Erebos. Jag gillar det där med lajvet och den medeltida stämningen. Jag tyckte den var spännande när saker och ting började hända. Men sedan hände något. Eller kanske inte hände. Den blev lite för långsam i mitten. För mycket förklaringar. För lite personbeskrivningar. Så det drar ner på betyget. Fortfarande är det en bok som jag tyckte var rätt bra, men jag önskar att Ursula hade vågat ta ut svängarna lite.

Saeculum handlar om Bastian som blir medbjuden på ett lajv. Men det är en plats där en otäck sägen utspelat sig och saker börjar hända.

Betyg: +3 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Saeculum
Författare: Ursula Poznanski
Antal sidor: 442
Förlag: Opal
ISBN: 9789172995437
Finns t ex hos: Adlibris, Bokia, Bokus, Cdon

1 kommentar:

Linda sa...

Åh, jag läste nyss ut boken och tyckte den var jätte bra. Ser fram emot Erebos.