söndag 25 augusti 2024

Stormnatt av Johanna Ginstmark

Jag var helt trollbunden när jag läste. Johanna Ginstmark gjorde det så lätt att komma in i berättelsen och att stanna kvar.

När jag såg att boken var på 464 sidor tänkte jag först att jag skulle skjuta upp läsningen till en dag med mer lästid och en mindre trött Eva. Men samtidigt var jag nyfiken och började därför läsa.

Pang! sa det och så var jag fast. Det kan hända att jag läste lite längre på natten än jag hade tänkt. Jag kunde bara inte förmå mig att lägga ner den.

Det är en intressant och genomtänkt deckarhistoria, som är skickligt skriven. Johanna Ginstmark skapar ett sug att få veta mer och det håller hela boken igenom. 

Hon skriver också så att det är lätt att se allt framför sig. Man sveps in i landskapet och det känns som om man är mitt i snöstormen.

Det här är ruggigt bra.



Inga kommentarer: