söndag 10 december 2023

Juli i den lilla bokhandeln av Jenny Colgan

Just denna december har det varit mer än vanligt på jobbet. Att då få sjunka ner med denna lättlästa och lättsmälta jul-feelgood har varit underbart. Exakt vad min hjärna mäktade med.

Dessutom hur härligt är det inte när en bokhandel får vara med i en berättelse och det även kretsar kring gamla böcker. Jag myser och kan se framför mig hur vackra böckerna måste vara.

Det var roligt att få återse Edinburgh, denna gång i bokform. Nu måste jag åka tillbaka för jag vill besöka Camera obscura.

”Den lilla bokhandeln” handlar om Carmen som blivit av med sitt arbete och efter mammans tjat flyttar hem till sin syster Sofia. Systrarna står inte nära varandra och de kunde inte vara mer olika.

En av Sofias klienter har en bokhandel, som han riskerar att förlora om han inte går med vinst innan jul. Bokhandeln ett julmirakel för att överleva. Kan Carmen vara den person som gör skillnaden?



Inga kommentarer: