lördag 9 september 2023

Där alla vägar tar slut av Karin Janson

Detta är andra delen om BH-bussen och om att våga följa sina drömmar.

Den här gången går färden till Fårö, där Annie får låna en plats på en campingplats och ska sälja badkläder till turister. Hon behöver få in pengar eftersom hon har en stor räkning på verkstaden.

Man känner igen sig i historien från förra boken Landsvägarnas drottning, så det är lätt att ta vid med denna bok. Jag tycker om att följa med i bussen och möta de människor Annie möter och så givetvis hennes pappa också.

Just att boken utspelar sig på Fårö är så mysigt. Att läsa de härliga miljöbeskrivningarna får mig att längta dit.

Jag föll mer för den första boken, men det betyder inte att jag inte underhölls av denna. Jag kommer definitivt läsa nästa bok.



Inga kommentarer: