lördag 1 oktober 2022

En av oss står på tur

”En av oss står på tur” är en spännande mörk ungdomsbok, där en sanning eller konsekvenslek startas på sociala medier med farliga konsekvenser. Kanske är den lite överdriven, fast det gör inget. Jag tycker om den spännande delen, men jag tycker också mycket om hur berättelsen fångar hur det är att vara tonåring, med all stress, krav och sociala medier.

Jag har inte läst första boken i trilogin, En av oss ljuger, så jag kan inte jämföra. Däremot blir jag sugen på att läsa både den och den sista boken.








Precis som i förra boken är spräket enkelt, karaktärerna lätta att ta till sig och jag tycker att författaren har lyckats fanga ungdomskulturen, stressen oh kraven som finns i det sociala livet. Handlingen är enkel men samtidigt spännande och alla tradar knyts ihop mot slutet. Nya vänskapsband formas, känslor uppdagas och det är en gripande upplösning.

Inga kommentarer: