torsdag 4 augusti 2022

Den tigande änkan av Sara Blaedel

Ibland dyker jag på en bok som är en del av en serie, där jag missat tidigare böcker och jag kan inte förstå hur det gått till. Det här är en sådan bok. 

Det är en klurig deckarhistoria, som inte går att lägga ifrån sig. Man vill veta hur allt hänger ihop. Där har författaren verkligen lyckats. 

En annan sak som hon också lyckats med är karaktären Louise Rick, som efter en längre tids ledighet tillbaka på arbetet som chef för polisens nya mobila enhet. Jag blev fångad av henne från första sidan och vill läsa mer, mycket mer om henne.

Louise blir inkallad när polisen på Fyn ber om hjälp eftersom en kvinnlig pensionatägare på Tåsinge har blivit mördad och polisen har inte mycket att gå på. Det är intressant att följa henne på jobbet och se hur hon styr upp saker och ting och hur hon arbetar, men även hur hon har det privat.

Det är tur att jag har många fler böcker kvar att läsa.





Inga kommentarer: