fredag 5 augusti 2022

Om du lämnar mig här av David Levithan och Jennifer Niven

Har du inte förstått varför man ska läsa ungdomsböcker som vuxen så ska du läsa denna. Älskar du redan att läsa genren - grattis här har du en underbar bok!

Det är en stark berättelse om två syskon i en dysfunktionell familj. Boken är en mejlkonversation mellan syskonen, efter att systern plötsligt lämnat hemmet och försvunnit. Hon vill inte berätta var hon är eller varför hon försvunnit och mejladressen är enda sättet för brodern att ha kontakt med henne.

Boken väcker mycket känslor och tankar. Jag är fullständigt tagen. Det är fint och ömsint blandat med hemskheter. Syskonkärleken är fint porträtterad och jag tar båda syskonen till mitt hjärta. 

Jag är helt såld. Nu när boken är slut vill jag bara läsa om den.










Inga kommentarer: