söndag 14 februari 2021

Rönnbär och romantik av Eva Swedenmark och Annica Wennström

Jag läser och njuter både av att följa familjen kring restaurangen La Stella, men även av recepten som dyker upp i jämna mellanrum. Jag är så nyfiken på vilket recept som ska dyka upp härnäst, att det blir ett eget spänningsmoment genom boken. Snålvattnet rinner och det är många recept som lägges på listan ”Måste prövas”.

Det är också något speciellt med att följa en familj så här länge. 2009 läste jag första delen, Smultron och Svek, och föll pladask, sedan läste jag de två efterföljande delarna i ett svep. Nu får jag äntligen läsa sjätte delen i denna feelgoodseriernas feelgoodserie.

Det är något hemtamt och angenämt att dyka in i deras liv igen. Att få dela deras små och stora bekymmer och  att följa de olika generationerna. Att läsa ”Rönnbär och romantik” är att omges av värme och kärlek. Det har varit väl värt att vänta på boken.


Betyg: +4 av 5
Förlag: Lind & Co

Inga kommentarer: