söndag 14 februari 2021

Det sista brevet av Cecilia Ahern

Jag läste ”Ps: Jag älskar dig” när den kom ut och tokälskade den. Däremot trodde jag aldrig att det skulle gå skriva en bra uppföljare till den. Jag hade fel. 

”Det sista brevet” utspelar sig sju år efter Gerry har gått bort och Holly har gått vidare med en ny man. En dag är hon med i en podcast och berättar om de brev hennes döende man skrev och hur de hjälpt henne komma vidare. Det leder till att en grupp människor söker upp henne. De har bildat en klubb och vill ha hjälp av henne att skriva avskedsbrev till sina familjer. 

Boken har alltså sin egen vinkling och det blir även att det ger en fördjupning till den första boken. Det är en riktigt fin och hjärtknipande berättelse om att älska, släppa taget och göra avslut. Behöver jag ens säga att tårarna rinner? Men det blir också skratt och leenden.

Berättelsen knyter ihop säcken och ger ett bra avslut. 


Betyg: 4 av 5
Förlag: Bazar


Inga kommentarer: