onsdag 28 oktober 2020

Löparklubben för cancersystrar

Vad skulle du göra om du fick veta att du hade bröstcancer? Huvudpersonen Keira vet inte vad hon ska göra. Hon vill inte gå med i en stödgrupp och hon vill leva som vanligt. Men så träffar hon av en händelse på T och lockas att börja springa, trots att löpning inte är något för henne. Snart är de ett gäng kvinnor, som springer tillsammans och som alla genomgår cancer. De vet hur de är och kan ge stöd. 

Cancer har sedan min pappas död varit ett plågsamt ämne för mig, oavsett vilken cancerform det än handlat om. Ännu mer så sedan min bästa vän förlorat två av sina föräldrar med något års mellanrum i denna hemska sjukdom. MEN trots det så var det här en underbar bok att läsa. Den var så hjärtevarm och fin. Visst finns det saker som är sorgliga i boken, men ändå andas den inspirerande hoppfullhet. Jag är så glad att jag läste den. Den lyser upp i det mörka.



Förlag: Sekwa förlag
Betyg: +4 av 5

Inga kommentarer: