fredag 25 oktober 2019

Svärmodern av Sally Hepworth

Tala om fängslande läsning! Jag kunde verkligen inte lägga ifrån mig boken. Det som verkligen hade mig i berättelsen, var relationen mellan Lucy och hennes svärmor Diana och hur de missförstod varandra samt hur karaktärerna byggdes upp. Skickligt!

Att läsa först ena kapitlet utifrån hur Lucy tolkade det hela och sedan ett kapitel utifrån vad Diana tänkte och menade, gjorde att jag började tänka mycket. Om ändå man kunde se när man misstolkade en annan person, en lampa som tändes, eller något. Vad mycket tråkigheter man kunde undvika.

Med andra ord: Svärmodern är en mycket spännande berättelse, men det bästa är att den påminner mig om att inte dra för snabba slutsatser om andra personer och att det kan vara på ett annat sätt än jag tror. Det gav en lösning med mervärde!


Betyg: +4 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Svärmodern
Originaltitel: The Mother-in-Law 
Författare: Sally Hepworth
Antal sidor: 302
Förlag: Printz Publishing
Utgivningsår: 2019
ISBN: 9789177712138
Finns t ex hos: AdlibrisBokus eller din lokala bokhandel

Inga kommentarer: