lördag 19 oktober 2019

Mitt storslagna liv av Jenny Jägerfeld

Jenny Jägerfeld visar återigen hur brilliant hon är. I ”Mitt storslagna liv” skildrar hon otroligt träffsäkert barn i olika åldrar och oron över att göra saker på rätt sätt, så man blir populär och hittar vänner.

Hon skriver med den bästa sortens humor. Det är en ömsint humor med mycket hjärta. Jag skrattar högt flera gånger. Även när jag försöker läsa tyst, för att sambon ligger och sover intill. Det är omöjligt att låta bli. 

Jenny Jägerfeld blandar allvar och humor på ett oemotståndligt sätt. Det är omöjligt att inte älska den levnadsglada galna mormodern och lillasystern som pratar skrikande högt. Det är fantastiskt hur man kastas in det hela som läsare och sedan kärleksfullt guidas genom berättelsen och introduceras till de olika personerna. Det finns så mycket att älska med den här boken att jag skulle åtminstone få sitta till i morgon om jag skulle förklara allt. Jag tycker att du ska läsa och själv ta reda på varför den är så bra! 


Betyg: 5 av 5

-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Mitt storslagna liv
Författare: Jenny Jägerfeld
Antal sidor: 327
Förlag:Rabén&sjögren 
Utgivningsår: 2019
ISBN: 9789129714036
Finns t ex hos: AdlibrisBokuscdon

Inga kommentarer: