torsdag 16 maj 2019

Allt jag inte kan säga av Emelie Pine

”Allt jag inte kan säga” berörde mig mycket mer än jag trodde den skulle göra. I den hörde jag ekon från mitt liv och andras liv. Författaren berättar så öppenhjärtligt och så avskalat om saker från sitt liv, att det gör att man tar till sig det mer. Vissa delar var för mig nästan plågsamt att läsa om. Jag var tvungen att ta paus. 

”Allt jag kan säga” är den mest in i benmärgen-berörande läsningen jag läst i år. Tårarna strilar medan jag läser. På några få sidor lyckas Emelie Pine förklara hur det känns att ta hand om sin pappa, kämpa med barnlöshet och klimakteriet. Hur en känsla av ensamhet kan få en tonåring att göra saker som inte är bra för henne. Allt jag kan säga efter att ha läst denna bok är wow.


Betyg: 5 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Allt jag inte kan säga
Originaltitel: Notes to self
Författare: Emelie Pine
Antal sidor: 172
Förlag: Wahlström&Widstrand
Utgivningsår: 2019
ISBN: 
9789146235743
Finns t ex hos: AdlibrisBokus
cdon

Inga kommentarer: