torsdag 31 januari 2019

Yinyoga: Mindre stress och en friskare kropp

I Yinyoga är varje övning är noga beskriven i text med bra bilder till. Det finns även beskrivet modifikationer och alternativ. Det står vad man ska tänka på och fördelar, men även kontraindikationer. Det gör att boken känns genomtänkt och trygg att använda. Jag gillar speciellt att det finns skräddarsydda pass i slutet, där man får hjälp med att sätta ihop övningar.
I en text i Yinyoga står det:



Det tycker jag känns både skönt och inspirerande. Yinyoga är en bok som känns lätt att använda. Den smälter bort mitt motstånd att pröva Yinyoga. Så nu kör vi!

Betyg: +4 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Yinyoga: Mindre stress och en friskare kropp
Författare: Johanna Wickström
Antal sidor: 157
Förlag: Norstedts
Utgivningsår: 2019
ISBN: 
9789113090412
Finns t ex hos: AdlibrisBokus, cdon

5 kommentarer:

Hanneles bokparadis sa...

vackraste yogabok jag sett:
http://hannelesbibliotek.blogspot.com/2018/10/kilted-yoga-av-finlay-wilson.html

bloggbohemen sa...

Modifikationer och alternativ - det är ju toppen! Kanske ska låna hem den från bibblan och bli lite inspirerad!

Boktokig Eva Boström sa...

Ja, den är fin! :)

Boktokig Eva Boström sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Boktokig Eva Boström sa...


Det gillade jag verkligen! För det är precis det jag behöver.