onsdag 24 januari 2018

Boktokigs snabbfråga vecka 4

Jag kom att tänka på när jag var gravid med mitt första barn. Då satt jag och läste på luncherna för att varva ner och för att både barnet och jag skulle må bra.

Det är en av de mysigaste läsuppleverna som jag haft som vuxen. Jag satt och läste och lyssnade på musik och kom verkligen till ro. Upplevde ett lugn som jag aldrig upplevt efter det. Fortfarande räcker det att jag bara ser boken för att jag ska varva ner om jag är stressad.

Jag kom ihåg att det var snö ute och många soliga vackra vinterdagar just då. Jag läste bara boken under lunchtid och jag försökte läsa så långsamt som möjligt, så boken skulle räcka länge.

Vilken boken var?
Fruset offer av Blunt

Vilken är din mysigaste läsupplevelse?

1 kommentar:

Susanne sa...

Våren för tre år sen då jag högläste Harry Potter för barnen! Det var underbart att dela den världen ett halvår som det tog att läsa serien. Ibland läste vi på morgonen oxå, och en gång gående till förskolan och skolan.