söndag 3 mars 2013

Sågspån och eld av Vibeke Olsson

Sågspån och eld är tredje boken om Bricken, som växt upp på ett sågverk. I den här boken är hon 20 år. Del 1 heter Sågverksungen och del 2 heter Bricken på Svartvik.
 
Det här är en sån bra serie att jag bara vill skrika läsa den! Gillade du Fogelströms Mina drömmars stad så tror jag faktiskt att du skulle gilla den här serien också. Jag vill bara gråta för att den här boken redan är slut!
 
Betyg: +4 av 5
~-~~-~-~-~-~-~-~-~-~
Titel: Sågspån och eld
Författare: Vibeke Olsson
Serie: Del 3 i serien om Bricken på Svartvik
Antal sidor: 367
Förlag: Libris
Utgivningsår: 2012
ISBN: 9789173872553
Finns t ex hos: Adlibris, Bokia, Bokus, CDON

4 kommentarer:

Anonym sa...

Nu har jag utnyttjat biobiljetterna som jag vann hos dig! Tack så mycket! Recension finns i min blogg!

http://bimsblogg.wordpress.com

Hälsningar /// Britt-Marie.

:-)

Josefin sa...

Men det kommer en till i vår! Amerikauret heter den. Längtar!

klok som en bok sa...

Åh, jag visste inte att det skulle komma en del till, vad glad jag blir:-)

Boktokig Eva Boström sa...

Åhhh... ser fram emot att läsa den!!!