lördag 2 mars 2013

Filmen Beautiful creautures

Jag har nu varit och sett filmen Beautiful Creatures. Först vill jag bara säga att jag gillade den verkligen. Men jag måste förbereda er som läst boken på att det är mycket som är annorlunda i filmen än hur det är i boken. För mig gjorde det faktiskt ingenting mer än att jag blev förvånad att man ändrade så pass mycket. Det är en spännande film med en hel del kärlek och jag kan tänka mig att det är många tonåringar som blir förälskade i denna film. Det enda som jag tycker är synd är valet av manlig skådelspelare till huvudrollen. Precis som i Hungerspelen så tyckte jag inte alls att han borde se ut så där.
 
Betyg: -4 av 5

Genre: Drama, Romantik, Fantasy
Orginaltitel: Beautiful creautures
Skådespelare:  Alice Englert, Viola Davis, Emma Thompson, Jeremy Irons
Produktionsår: 2013
Regissör:  Richard LaGravenese

2 kommentarer:

Emmas Bokhylla sa...

Jag såg den också för ett tag sedan och gillade den! Brukar inte se filmen innan jag läst boken, men gjorde ett undantag den här gången. Gillade den och tänker läsa boken!

Millas Hälsoblogg sa...

Tyckte oxå om filmen.
Tack ännu en gång för biljetterna:)