onsdag 27 juli 2011

Tävling 6

Som ni kanske har märkt nu så lottar ju en av de böcker som jag läst från varje år av de 5 åren som jag bloggat. Nu har jag kommit till 2006 och det var inte lätt kan jag säga. Jag har inte sparat så många böcker från 2006. Men efter mycket letande så kom jag fram till att boken som det får bli är Julresan av David Baldacci. Nu är det så att jag har bara kvar den engelska versionen av boken (The Christmas train), så vill man ha den så får man läsa på engelska. Och för att få chansen att få den så behöver man bara svara på denna fråga.

Tycker du om att resa med tåg?

*Tävlingen slutar måndagen den 1 augusti 23.59.*

10 kommentarer:

Karin sa...

JA, jag älskar att resa med tåg! För en vecka sen var det premiär att resa med biltåg (på natten) för min del, då vi reste från Hamburg till Lörrach - slapp på så vis den trista biten på Autobahn, på väg till Frankrike. Jag gillar att läsa på engelska, så jag är mer än gärna med på tävlingen! Vid middagsbordet idag sa ena dottern "jag längtar lite efter snö", så det är fler som lever i "fel" årstid...

caroline! sa...

Jag studerar till lärare, i Kristianstad. Och jag bor i Helsingborg. Så för mig blir det mycket tåg om dagarna. Minst tre timmar per dag går åt att åka tåg. Och jag har inte fått nog av det! :) Det är min viloplats i vardagen.

violen sa...

Nej nej och nej. Åkte tåg som liten till sjukhus och det var inte kul. Dessutom luktade det inte gott och var alltid stressigt. Nu talar jag om inlandsbanan........

mimmimarie sa...

Det är roligt när det finns tåg att åka, när de går i vettig tid och inte innehåller för krångliga byten. Jag har åkt tåg i Schweiz och där var det roligt. Moderna, rena och punktliga tåg. Det är bra det.

Annika sa...

Grattis på födelsedagen!

Jag åker sällan tåg och då jag gör det åker jag lååångt. Sist jag utnyttjade detta fortskaffningsmedel var när jag följde min dotter till Karlshamn vilket är en resa på ca 23 timmar.

Som tur var kan jag läsa på tåg om jag sitter i tågets färdriktning och det tillsammans med alla trevliga människor man kan ha turen att träffa så svarar jag, ja jag gillar att åka med tåg!

evamar sa...

Jag tycker om att åka tåg men jag tycker om att komma i tid också. Och det går som inte ihop...

Boktokig Eva Boström sa...

Vad kul att så många vill vara med och tävla om denna!

Boktokig Eva Boström sa...

och att höra vad ni tycker om tågresande!

Syster Värst sa...

Ja, jag tycker också om att åka tåg och då läser jag eller löser korsord.

Ingrid sa...

Jag vill gärna vinna denna bok. Det är underbart att resa med tåg, mycket bättre plats än på flyg och man kan röra sig på ett annat sätt än när man åker bil. Jag läser alltid då jag åker tåg, det är med en skön förväntan som jag packar väskan med utvald lektyr innan en resa. Det är kul att resa samma sträcka med tåg som man brukar åka med bil, för då ser man vägen från ett annat håll.