onsdag 27 juli 2011

Filmen När lammen tystnar

Jag har ju börjat skriva om filmer på min lilla blogg. Den här sommaren har jag sett rätt mycket filmer. Jag läser inte riktigt lika mycket som jag brukar. Jag har däremot återupptäckt filmens förtrollade värld. Jag kan inte låta bli att skriva om filmerna som jag har sett här på min blogg. Men ibland är ju filmerna byggda på böcker och då kan det ju vara relevant (och andra gånger är de inte det och egentligen orelevanta).

Häromkvällen så gick en gammal favorit på TV. Jag talar om När lammen tystnar. Den filmen älskar jag. jag har sett den hur många gånger som helst och den är fortfarande lika bra! Filmen är ju baserad på boken med samma namn. Den står i min bokhylla och faktiskt så läste jag boken före jag såg filmen. I alla fall är det ett bra exempel på en bok och en film som båda är riktigt bra. Anthony Hopkins är ju lysande i den här filmen!!!

Genre: Thriller

Betyg: +4

2 kommentarer:

Hanneles bokparadis sa...

lite för tuff film.....

Boktokig Eva Boström sa...

Jo, jag kan förstå att man kan tycka det. men den är väöldigt, väldigt bra!!!