onsdag 27 juli 2011

Dagens 5-årsfundering: kan man fortsätta hur länge som helst?

Jag har ju bloggat i 5 år nu. Det finns bloggar som jag följt under den här perioden som slutat finnas och nya som kommit till. Jag har själv funderat på hur länge jag kommer att blogga. Jag har suttit och skrattat åt bilden av mig som 90-årig Boktokig, som fortfarande sitter framför min dator och knappar in inlägg. Kan man fortsätta så länge? Är detta en fas i livet som jag kommer över? Eller blir detta en del av mig som jag inte kan vara utan? Kommer det att finnas bloggar överhuvudtaget längre fram i framtiden? Eller ser det annorlunda ut då? Jag tror att så länge jag tycker det är kul, så länge som jag har möjlighet och så länge som jag har läsare kommer jag att fortsätta.

Har du funderat över detta? Har du några planer för ditt bloggande?

4 kommentarer:

Ango sa...

Det här är en intressant tanke, och jag tror att det kommer nya forum med något/några decenniers mellanrum som tar över. Idag är det kanske inte så många som skriver riktiga dagböcker/läseböcker, men desto fler som bloggar. När vi är 90år kanske det finns något alternativ till bloggar, men vi kommer säkert fortsätta skriva "offentligt" om livet på ålderdomshemmet ;).

violen sa...

Min boksida började som en egengjord hemsida 199902 och bloggen gick jag över till 200909.
Så jag har hållit på i snart 12 år! Det är ju mest för att registrera de böcker jag läser men jag har ju fått så många boktips och nya infallsvinklar på mitt läsande att jag inte vet om jag nånsin kommer att kunna sluta!

Karin sa...

Ja, jag funderar en del över mitt/mina bloggar... vem är de till för? Trodde att jag skulle skriva mest för bröder i andra världsdelar men istället är det helt andra människor som blivit trogna följare. Gillar att du kör hårt på ett tema; böcker. Det är ett stående inslag även hos mig, men jag vill även ha plats för annat. Mest bloggar jag nog ändå för mig själv. Jag går ofta tillbaka i mina bloggar för att hitta ett resmål, ett recept, en bok.

Och jag missade att säga det innan: GRATTIS på 5-årsdagen!

franziengland sa...

Vi är hemma i England igen. Skönt!! När de andra sover har jag smugit upp för att läsa ikapp på en del bloggar. Senare idag är det uppackning och andra förberedelser som gäller, så jag gissar att bloggläsning inte blir prioriterat då :) .
Så flitig du varit med att skriva under sommaren. Jag tror snart jag har hunnit läsa ikapp allt :) . Jag blev så glad att du skrev hos mig att du saknat min blogg. Det har verkligen inte gått att hinna med bloggen i sommar och då funderar jag på om någon verkligen märker och saknar att jag inte skriver, så det är riktigt trevligt att få veta att så faktiskt är fallet.
Jag tror att jag kommer att blogga så länge vi är utomlands, det var min tanke från början i alla fall. En del har frågat mig om jag ska fortsätta då vi flyttar hem, men jag har inte bestämt något om det än. Vi får väl se när vi kommer dit :) . Kram.