måndag 23 maj 2011

I vårens tid av Elisabeth Olin

En kärleksbok som är lättläst för de som har svårt med läsningen. Den tillhör Nivå 2 - lättare. Jag tycker det är jättebra att de ger ut även böcker i den här genren. De kallar den här utgivningen Kärlekskiosken.

Det är en trevlig historia om Eva, som längtar efter man och barn. Plöstligt en dag träffar hon Stefan när hon rastar sin hund Tito. de går ut och har riktigt trevligt tillsammans. Eva blir dock fundersam när det tar tid innan Stefan hör av sig. När han hör av sig så låter han stressad och annorlunda. Han har visserligen sagt att han har fullt upp med jobbet. Men är det bara det?

Betyg: +3 av 5
-~-~-~-~-~-~-~~-~-~-~-~-~-~-~-~
Titel: I vårens tid
Författare: Elisabeth Olin
Antal sidor: 107
Förlag: LL-förlaget
ISBN: 91-7053-344-0

6 kommentarer:

Lotta sa...

Vad bra! Jag visste inte att det fanns sådana böcker, men det är ju verkligen bra.

franziengland sa...

Jag hade faktiskt inte heller koll på den här serien av lättlästa böcker. Toppenbra!
En helt annan fråga till dig som följer så många bloggar. Hur kommer det sig att kommentarerna fungerar så olika i samma verktyg (blogspot)? Hos dig skriver jag kommentaren i samma fönster som bloggen och behöver inte skriva något konstigt ord för att bevisa att jag är en människa och inte ett virus. Hos andra måste jag det. Ytterligare hos andra, t ex hos Kim (så förstår du hur jag menar) öppnas kommentarerna i ett särskilt fönster. Är det något som man själv ställer in???

Boktokig Eva Boström sa...

Javisst är det bra! :)

franziengland: Det är inställningar som man gör. I blogger under fliken "inställningar" och sedan under "kommentarer" så kan du välja t ex ordkontroll och pop-upfönster. Jag har valt att inte ha ordkontroll eftersom jag sällan får skräppost.

Hanneles bokparadis sa...

trevligt att det finns böcker för alla

Anonym sa...

Hej!
Tack för recensionen! Det är jätteroligt att den här typen av bok får komma fram på din blogg, just kombinationen lättläst + kärleksroman brukar göra att de här böckerna sällan syns i media annars.

Jag länkar från vår Facebook-sida!
http://www.facebook.com/pages/LL-f%C3%B6rlaget/199261700099304

Vänliga hälsningar,
Karolina
LL-förlaget

Boktokig sa...

Hannele: Visst är det!

Karolina: Roligt att du tycker det!