måndag 1 mars 2010

Drottning Silvias festklänningar & de kungliga smyckena av Cay Bond & Göran Alm

Jag har lustläst boken och låtit mig förföras av bilderna på de vackra klänningarna. Jag erkänner. Jag har en ytlig sida som ÄLSKAR skönhet. Jag njuter av att se bilderna! Jag roas av fakta kring klänningarna och smyckena och tycker det är kul att det ibland står något om nobelpritagaren. Det här var ett av mina bästa köp i bokrean. Den här boken ska jag ta fram igen och igen när vardagen känns grå och trist!

Betyg: 4 av 5
~-~-~-~-~-~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Drottning Silvias festklänningar & de kungliga smyckena
Författare: Cay Bond & Göran Alm
Antal sidor: 174
Förlag: Atlantis
ISBN: 978-91-7353-130-6

2 kommentarer:

klok som en bok sa...

Haha, är det en hel bok om bara Silvias klänningar?

Boktokig Eva Boström sa...

Ja! Härligt eller hur! Och så hennes smycken och historia kring dem!