tisdag 29 september 2009

Dagens fundering - Huvudperson?

 När jag läser en bok brukar jag ofta fundera på om jag vill vara huvudpersonen eller inte. När jag var liten och läste Anne på Grönkulla ville jag vara henne. Jag tyckte hon var så härlig! Hon hade en fantasi som var underbar. Som vuxen så är det inte många huvudpersoner som jag vill vara så där odelat. Jag vill vara dem till en viss del, leva vissa delar av deras liv. I Stieg Larssons Millenium triologin skulle jag vilja vara Lisbeth Salander. Jag vill också vara ett datageni och hacker! I Jan Mårtensons böcker skulle jag vilja vara Johan Homan. Han verkar så tillfreds med livet och njuter så av god mat och vin. Skulle också vilja vara huvudpersonen Andrea i Djävulen bär Prada. Hon lever ett sådant annorlunda liv än mig. Ellie i En liten hattaffär på hörnet för att hon kan skapa dessa underbara hattar och för att hon har hittat sin passion i livet.

Men nu är jag riktigt nyfiken på er! Vilka/vilken huvudperson skulle ni vilja vara och varför?

5 kommentarer:

Nina sa...

Jag älskade Jan Mårtenssons böcker innan. Sträckläste de jag kom över. Sen tyckte jag. Känner du likadant?
Men alltid mysiga kringmiljöer. =)

moe sa...

Lisbeth Salander, tveklöst! Hon är ju praktiskt taget en superhjälte. :)

Mysan sa...

Svar: Ja, det ska jag nog testa! :)

Nimo sa...

sv: va roligt! Jag brukar sjäv läsa mycket och visst är det kul med böcker när man väl har hittat en som är bra!

nikolina sa...

Grey's är skit bra ett av mina favo program :D nu är det ju hur spännande som helst