onsdag 30 september 2009

Dagens fundering - Vad läser du just nu?

Trots att jag har höööögar med olästa böcker (just det högar och då har jag inte räknat in de som står i bokhyllan) så är jag så nyfiken just nu på vad andra läser. När jag var på biblioteket idag för att låna en bok som jag inte kunnat hitta i bokhandeln, så gick jag till hyllan med återlämnade böcker. Man hittar så mycket intressant där. Det är som om böcker blir så mycket mer intressanta för att någon annan just läst dem. Varför är det så?
Om jag lånade någon bok från den hyllan? Jodå, t om tre stycken!!!

Just nu håller jag på att läsa Kinesen av Henning Mankell. Vad läser ni just nu?

23 kommentarer:

Helene sa...

hihi, okej :) men det låter ju bra. taack för frågan, svaret får du om ett litet tag :D

Linda sa...

Jag har ocskå rätt många att läsa och många jag vill läsa om och tycker det är stressande att ha de högarna liggandes, så just nu har jag blivit klar med biografin om Marilyn Manson, och ikväll eller imorgon börjar jag antingen på Flyga Drake,eller president Obamas biografi

margit sa...

jag köper också ny a böcker ... hela tiden... hinner inte läsa... tänker att dem ska jag läsa när jag "blir pensionär"... har fyllt 65 i jan men jobbar heltid 100% natt fortfarande..

Ida sa...

Ja jag tycker egentligen om mintchoklad, men den där proteindrinken, den går verkligen inte ner :(

För att svara på din fråga i detta inlägg - Just nu läser jag "Mamma sa att jag var sjuk" av Julie Gregory

Sofie sa...

Jag läser boktjuven av zusak

boksnoken sa...

Jag har också många olästa böcker i mina bokhyllor, men jag går också till biblioteket ibland och lånar ändå. Har nyss läst två biblioteksböcker, men just nu läser jag en bok ur min egen hylla, nämligen En plats i solen av Liza Marklund.

margit sa...

Ja, jag trivs mycket bra på/med mitt arbete. Är sjuksköterska och jobbar "natt" på Gynavdelningen i Eskilstuna på Mälarsjukhuset. Har ockspå fina undersköterskor som jag arbetar med.Jag brukar sääga. "jag är inte mogen att kliva av än"....

Emelie sa...

Just nu läser jag den hemska "14 år och tillsalu" Fy faan man ryser när man läser den...

Malin sa...

Oj vilken bokblogg va roligt :)

Micaela sa...

Jag håller på att läsa twilight. Är på fjärde och sista boken. Riktigt spännande! :)

Unknown sa...

Många böcker som väntar har jag men precis som du fick jag med mig 3 böcker från biblioteket idag. Bland annat från "inlämnat idag" hyllan.

Just nu läser jag:
Pappa pralin av Anna Jörgensdotter
Fångad av hakkorset
Vid dödens sjö av Matt Whyman

Nimo sa...

Jag älskar att läsa romaner och just nu håller jag på med en klassisk roman-borta med vinden- av Margaret Mitchell. Vad tycker du om att läsa?

Hugo sa...

Roligt med bokblogg ! Jag har just läst klart Jenna Jamesons - Att älska som en porrstjärna. Nu ska jag börja på Marilyn Mansons - Den långa vägen ut ur Helvetet (har snöat in lite på kändisbiografier ^^).

Bai sa...

Eg les Rust av Pedro Carmon-Alvarez. Ho skulle liksom vere haustens store høgdepunkt ifølgje forlaget, men eg synest ho er litt sånn heilt på grensa til verdt å lese. Også er ho lang.

Mysan sa...

Svar: Jaa, jag tyckte det :D

cecce sa...

Hej Boktoken!
Tyvärr hinner jag läsa alldeles för lite. Skulle vilja läsa C. Läckbergs senaste bok just nu.
Just nu läser jag Bokcirkelns bekännelser!

Kram

Hatchepzut - Mamma till en ängel sa...

Sv. Ja, kan tillägga att vi inte gick igenom alla grundligt. :P Studiebesök/skolarbete plus att vi inte ville dela upp det på fler dagar så vi tog med oss det vi behövde. =)

Karola Sjökvist sa...

Henning Mankell är superbra!

Matilda sa...

Låt den rätte komma in :D

Anonym sa...

shopoholic böckerna, läser jag. och jag älsar dessa böcker!!

Anonym sa...

shopoholic böckerna, läser jag. och jag älsar dessa böcker!!

Rondine sa...

Har 2 aktiva böcker på gång;
Andarnas hus av Isabel Allende och
Bara vanligt vatten av Kajsa Ingmarsson.
Andarnas hus har jag inte riktigt kommit in i än. Har en tuff vecka,
orkar bara några sidor innan jag slocknar på kvällarna.
Ingmarssons bok, verkar inte så lovande. Har dessutom en passiv, omläsning, samt en passivpassiv, en biografi om Desmond Tutu. Har hållit på med den sedan i maj, men har inte läst i den sedan i början av sommaren... SUCK.

Jenny sa...

Tack för många härliga boktips!

Själv har jag just avslutat Helena Henschens "I skuggan av ett brott". Intressant bok - kan verkligen rekommenderas.