onsdag 11 mars 2009

Gudar och gudinnor i antik mytologi

Jag köpte denna bok på bokrean och jag är så glad över den! Den är väldigt bra upplagd med släktträd, så man kan se hur gudarna och gudinnorna hänger ihop. Dessutom är det många underbara bilder av målningar av gudarna och gudinnorna som man kan titta på. Jag tycker antikens gudar och gudinnor är faschinerande, så den här boken passar verkligen mig. I den kan jag slå upp och läsa om de gudar och gudinnor som jag är intresserad av.

Betyg: +4 av 5

5 kommentarer:

Anonym sa...

Kolla in på årstidernas sida så får Du se de olika alternativen..finns massor av olika lådor att välja på :D

Anonym sa...

Ja, alltså det är ju inte världens bäst gjorda film. Men den är söt och bjuder på många skratt, så om inte på bio tycker jag definitivt att den ska ses på dvd :)

Anonym sa...

Det är nu 12 böcker jag fått/köpt som jag vill läsa :)

Amy sa...

Den boken skulle jag vilja bläddra i! Tycker det är väldigt intressant med gudar och gudinnor öht, inte bara inom grekisk mytologi. =)

Ina sa...

Åh va den verkar mysig, älskar sånna böcker. =0)