Det är alltid spännande att se hur de organiserat sitt bibliotek.
De hade en liten fotoutställning med gamla kort! Det gillade jag!
Min mamma kom hem med en hel hög med böcker! Helt mitt fel! ;)
Saeculum är inte lika brilliant som jag tyckte Erebos var. Jag gillar början av Saeculum väldigt mycket och jag hamnade i samma mysiga bokslukarstämning som när jag läste Erebos. Jag gillar det där med lajvet och den medeltida stämningen. Jag tyckte den var spännande när saker och ting började hända. Men sedan hände något. Eller kanske inte hände. Den blev lite för långsam i mitten. För mycket förklaringar. För lite personbeskrivningar. Så det drar ner på betyget. Fortfarande är det en bok som jag tyckte var rätt bra, men jag önskar att Ursula hade vågat ta ut svängarna lite.
Det går inte annat än att tycka om den här serien. Usla utsikter är rolig på ett absurt sätt och så är den härligt lättläst. Jag har många gånger sett killar som annars inte läsa böcker sluka böckerna om Greg Heflley och nu har de en ny att njuta av.
Ja, vad säger man om denna då? Absolut läsvärd. Men inget man läste i ett svep. Var man var påträngande och väckte tankar.