måndag 23 september 2024

Krigarhjärta av Lars Wilderäng

Det är flera gånger jag utbrister för mig själv, fasiken vad det här är bra.

Vad är det då som gör att Lars Wilderängs senaste är en av de bästa han skrivit?

Först och främst är det att engagemanget för ämnet når ut från boksidorna. Det engagerar mig också och fångar mig totalt. Tidsrubriker om kriget i Ukraina blir verkliga i denna berättelse. Han får läsaren att bry sig.

Men en annan faktor är hur trovärdigt Lars Wilderäng skriver, ner i minsta detalj. Han har stor kunskap i ämnet och lyckas omsätta det i text och förmedla det till läsaren. På ett sätt som gör att berättelsen blir både intressant och realistiskt.

Karaktären Hanna är jag otroligt förtjust i. Hon är tuff, men även mänsklig. Att få läsa hennes tankar är ett bra drag som får läsaren att komma närmare och känna ett band till henne. Man får en förståelse för henne men också för situationen.

Sist men inte minst så är det en spännande historia. Actionfylld. Allt från det som händer i Stockholm till allt som händer i Ukraina när Hanna är där.

Det är med andra ord en berättelse som inte bara roar utan som lämnar spår i läsaren.








Inga kommentarer: