söndag 18 augusti 2024

Det sista kapitlet av Åsa Hellberg

Det var nästan så att jag inte ville börja på boken, för jag ville inte skiljas från den här världen och den här släkten. Samtidigt har jag längtat så mycket efter boken. Det gick ju inte annat än att kasta sig över den.

Och vilken läsning sedan. Jag var uppslukad från första till sista sidan. Boken var minst lika bra som jag hade hoppats på och jag är glad över vilket fint slut serien fick.

Åsa Hellberg visar i Sista kapitlet, liksom i övriga böckerna i trilogin, vilken fantastisk författare hon är. Hon väcker historien till liv, framför allt kvinnornas historia, och drar in läsaren i berättelsen så att man känner att man är där. Man engagerar sig och det känns som att man känner personerna. Man både lider med dem när det är svårt och gläds när livet är ljust och det går bra.

Det är sannerligen en släktsaga att älska. Har du inte läst den så finns det ingen tvekan - läs!



Inga kommentarer: