söndag 30 juni 2024

Sommaren på ön av Sarah Morgan

Sarah Morgan är synonymt med sommarläsning för mig. Jag kan lita på att hon skriver något som passar lata sommardagar.

Denna gång förflyttades jag till Korfu och fick möta en splittrad familj. Bokens huvudpersoner är författarinnan Cathrine och hennes döttrar Adeline och Cassie. Cathrine ska gifta sig för fjärde gången och har  bjudit in barnen. Adeline kommer motvilligt. Hon och hennes mamma har inte någon bra relation. Det har däremot Cassie, som tycker bröllopet ska bli spännande. Caddie sörjer däremot att hon och Adeline inte har en nära systerrelation. När Cathrine avslöjar en stor hemlighet före bröllopet ändras saker och ting för dem alla.

Det här är den bok av Sarah Morgan som jag hittills tycker mest om. Författaren har lyckats så bra med att skildra händelser från flera perspektiv, så det blir än mer intressant. Man bryr sig dessutom om alla tre huvudpersonerna och önskar att det ska ordna sig för dem.

Det är en helt ljuvlig läsning med trassliga relationer, en del kärlek och så den underbara grekiska somriga miljön. Jag varken kunde eller ville sluta läsa. Det var ren läsglädje!






Inga kommentarer: