torsdag 6 juni 2024

Himlen är en plats på jorden av Christoffer Holst

Oj, vad jag njöt mig igenom denna bok.

Christoffer Holst har en underbar talang för att beskriva måltider så snålvattnet rinner. Men även allt runt omkring som gör en måltid till något extra. Det är smittande och gör att jag även njuter mer av de måltider som jag äter på riktigt under läsandets gång.

Han skriver också så lockande om att resa att man, liksom Mimmi och Lena, vill ta husbilen genom Sverige till Grekland. Helst nu på en gång. Det är verkligt fint att få följa med dem på resan.

En annan sak som är fin är deras vänskap. Författaren beskriver den så varmt, liksom personerna. Jag tycker om att få spendera tid dessa kvinnor i åldern 60+.  Det finns svårigheter, som det ska vara i en bra feelgoodroman, men hela berättelsen strålar av hoppfullhet och värme. Dessutom finns det en dos härlig humor som gör att man får skratta då och då. Det är riktigt underhållande.

Det är den här boken man ska läsa i sommar och på semestern.





Inga kommentarer: