onsdag 29 maj 2024

Carrie Soto är tillbaka av Taylor Jenkins Reid

Jag har aldrig varit intresserad av tennis. I själva verket har jag tyckt det varit tråkigt att titta på. Döm om min förvåning när jag läste denna bok och var klistrad vid sidorna. 

Boken handlar om tennisspelaren Carrie Soto och hennes tennismatcher och kamp tillsammans med pappan (som också är hennes tränare) för att bli bäst. Hennes väg upp i karriären och även comeback.

Jag känner på riktigt hur pulsen går upp när jag läser författarens fantastiska beskrivningar av matcherna. Det är så att jag stundtals vill bita på naglarna, så verkligt får hon det att bli.

Jag glömmer att det är en roman. Jag glömmer att jag inte tycker om tennis. Jag ser fram emot varje match och jag hejar på Carrie Soto. För Carrie är intressant, liksom@hennes utveckling. Författaren får denna komplexa person att komma till liv.

Det är allt det här som gör att författaren är en helt fantastisk författare. Oavsett vad hon skriver om så fångar hon mig och hennes böcker hör till de som jag inte förmår mig skiljas från. Nu ska den här få sin plats i bokhyllan och jag kommer tänka tillbaka på läsningen med värme.



Inga kommentarer: