lördag 9 mars 2024

Yasmin av Eloise James

Yasmin är en romance-pralin, med både saker man älskar och personer som man verkligen inte tycker om. 

Jag tycker om hur empatisk Yasmin är. Det beror säkert på att jag kan känna igen mig i henne. Men det är också något skönt i en värld som är fylld av så många personer som gör hemska saker. Personer som vill hämnas för minsta lilla. Men Yasmin är inte bara empatisk. Hon är på sätt och vis stark och vågar gå sin egen väg, även om den beror på hennes förflutna.

Däremot tycker jag inte om Giles syster Lydia, även om jag till viss del kan förstå varför hon är som hon är. Dock skulle det bli en för enkel historia utan henne.

Jag älskar Yasmins morfar. Han är helt underbar. Hans kommentarer får mig att le stort.

Giles är en svårare nöt. Jag både tycker om att läsa om honom och tycka att han är en idiot ibland. De gnistor som uppstår mellan honom och Yasmin är dock väldigt trevligt att läsa om. Och det är hursomhelst en ljuvlig romance. Tiden försvinner och jag har en härlig läs-stund.

Till sist måste vi prata om omslaget. Hur vackert är inte det? Jag älskar det!

Berättelsen handlar om Lady Yasmin Régnier som har ett rykte som föregår henne. Hon bär vågade klänningar och flörtar hejdlöst med alla societetens män. Giles Renwick däremot är seriös, plikttrogen och har aldrig gjort sig till för en kvinna. Men när de två dansar aftonens första dans med varandra händer något mellan dem. Den lekfulla tillvaron övergår plötsligt i något helt annat - något mycket allvarligare och inte helt lämpligt. Giles kan trots vad han har föresatt sig inte hålla sig borta från lady Yasmin.






Inga kommentarer: