söndag 3 december 2023

Fenix och Frostpalatset av Aisling Fowler

Jag älskade första delen i serien Eldfödd och jag älskar den nya ”Fenix och frostpalatset”. Det är en sådan härlig värld att befinna sig i. 

Boken är som gjord att försjunka i under till exempel ett jullov. Det är nästan så att jag ångrar att jag redan läst den. Å andra sidan var det precis vad jag behövde just nu. En berättelse som gör att tid och rum bara försvinner och som väcker den där magiska känslan man fick som barn när man läste.

Det är en berättelse för åldern 9-12 år med klassiska fantasy-inslag med både häxor och monster samt en kamp mellan ont och gott. Visst är det både spännande och lite läskigt, men det är också fina vänskapsrelationer.

Berättelsen handlar om Tolv som nu heter Fenix och är en fullfjädrad jägare. Hon är ute på ett nytt äventyr i Ember. Något hemskt håller på att hända i häxornas frostpalats så Fenix och hennes vänner reser dit för att stoppa det.

Som jag önskar att del tre fanns ute nu!

Inga kommentarer: