måndag 7 augusti 2023

Det sanningen döljer av Anna Tell

Det här var en riktig sträckläsningsbok.

Jag har läst Anna Tells tidigare trilogi och tyckt om den. Den här nya serien tycker jag om ännu mer. 

För det första så föll jag direkt för huvudpersonen Hedvig Lilja. Hon är tuff och både erfaren och skicklig. Hon är en komplex karaktär som det är intressant att få följa. Men hon är inte den enda karaktären som är intressant. Även hennes unga kollega Samir och så Elin (som det andra spåret i berättelsen handlar om) gör att jag tycker om att läsa boken. Författaren är skicklig på att porträttera sina karaktärer så de blir verkliga.

Det andra är hur Anna Tell får till intrigen. Den är väl sammansatt. Berättelsen är trovärdig in i minsta del och berättas med ett språk som ger ett driv.

Så nu har jag med andra ord en ny serie att följa som Anna Tell skrivit och det känns så bra.



Inga kommentarer: