måndag 10 juli 2023

Alla somrar med dig av Carley Fortune

Jag visste inte att jag hade saknat att läsa en sådan här typ av bok förrän jag läste den här.

Det var en helt ljuvlig läsning. Sommar, vänskap och kärlek i bästa kombination. Det var som att få det bästa av en somrig ungdomsroman men att man tillsatt mer hetta.

Man får följa Percey vars föräldrar köper ett sommarhus vid en sjö när hon är 13 år. Hon träffar tonårs-bröderna Sam och Charlie, som bor i närheten, och blir god vän med Sam. De umgås varje sommar och även andra högtider. Man får även läsa om Percey i nutid, då hon inte träffat Sam sedan de var 18 år. Någonting hände då.

Vänskapsrelationen mellan Sam och Percey är så fint skildrad. Ja, även alla sommardagarna. Författaren har lyckats fånga och skildra alla känslor.

Tyckte du om ”Sommaren jag blev vacker” eller känslan i Sarah Dresdens böcker så tror jag att du kommer tycka om denna. Jag blev hursomhelst alldeles förälskad i den.






Inga kommentarer: