söndag 30 april 2023

Fel tid, fel plats av Gillian McAllister

Det är så uppfriskande att läsa något annorlunda. 

Gillian McAllister har skrivit en berättelse om en mamma vars son en kväll plötsligt dödar en man. När hon vaknar nästa morgon är det dagen innan mordet. Varje morgon hon har hon förflyttats längre bak i tiden. Hon börjar tänka att det finns något hon han göra för att stoppa mordet. Samtidigt upptäcker hon saker hon missat genom åren.

Det är en bladvändare i ordets rätta mening. Jag kunde inte sluta läsa. Författaren hade mig fången i min önskan att få veta hur allt hänger ihop med alla nya pusselbitar som man får för varje ny dag.

Det är också en fin skildring av en mammas kärlek till sin son och känslan av otillräcklighet som mamma. Detta gör också att jag tyckte mycket om denna välskrivna roman.

Det är en bok som verkligen fastnade hos mig. Vilken författare hon är!



Inga kommentarer: