fredag 28 april 2023

Drömläge för dystra hjärtan av Frida Gråsjö

Jag har läst en riktigt trevlig feelgoodroman som utspelar sig i fina miljöer i Dalsland. Det är så mysigt att befinna sig i dem att boken tar slut alldeles för snabbt. Jag vill ju vara kvar ett tag till.

Huvudpersonen Dina är intressant. Det är så underbart när man möter en karaktär som man tycker om att läsa om. Där har författaren verkligen lyckats.

Boken handlar alltså om Dina. Hon blir snuvad på chansen att producera sitt drömprogram på TV samtidigt som hennes förhållande går i stöpet. Hon beslutar sig för att ta hon ut alla sina semesterdagar och flyr till Dalsland till en stuga som hon hyr lite snabbt. Det blir dock inte som hon tänkt sig. 

Jag vet inte hur jag kunna missa denna serie. Nu måste jag läsa de tre böckerna innan denna bok.


Inga kommentarer: