fredag 3 februari 2023

Äkta kärlekar av Taylor Jenkins Reid

Den här romanen grep tag i mig på ett sätt som det var länge sedan jag upplevde. Den är så fin. Så sorglig. Så hjärtekrossande. Så vacker. Det känns som att listan kan göras lång.

Den handlar om Emma som gifter sig med sin ungdomskärlek Jesse. De har ett bra liv med många resor. Men på deras bröllopsdag försvinner Jesse spårlöst under en helikoptertur över Stilla havet. Emma försöker komma över sorgen. Flera år senare springer hon på en gammal vän, Sam, och blir förälskad. De förlovar sig och Emma tror att hon fått en andra chans att bli lycklig. Tills Jesse hittas vid liv.

Jag kan redan nu säga att den kommer tillhöra min topplista över lästa böcker 2023. Om den inte blir nominerad till årets bok vet inte jag.





Inga kommentarer: