lördag 7 januari 2023

Morden i Fleat house av Lucinda Riley

Efter att ha läst boken är jag så ledsen att jag aldrig får läsa en bok till om kriminalinspektör Jazz. Jag tog Jazz och hennes kollega Miles till mitt hjärta. Tala om karaktärer som man tycker om att umgås med. Lucinda Riley var verkligen duktig på karaktärsbeskrivningar. 

Så har vi miljöerna. De är helt förtrollande. Både den engelska landsbygden och internatskolan framträder så tydligt. Nu längtar jag till England.

Jag ska erkänna. Jag var faktiskt rädd att påbörja denna bok för jag älskar författarens andra böcker och trodde inte att skriva deckare skulle vara hennes grej, men jag hade fel. Bevisligen så kunde hon även det.

Mordgåtan är så där underbart Agatha Christie-aktig. Man får klura lite och det är spännande. Det är en välskriven härlig klassisk engelsk pusseldeckare, som man bara njuter av att läsa. 






Inga kommentarer: