tisdag 27 december 2022

Julstämning på Lyckans gård av

Jag skrattar lika hjärtligt från första sidan som när jag läste som med första boken. Bland annat har jag lärt mig att alpackor och en docka som ska föreställa baby Jesus går dåligt ihop. Alla beskrivningar av djuren och Mollys tankar och kommentarer är vad som gör boken så lätt att tycka om. Författaren målar upp det hela så bra.

I denna bok närmar sig julen på gården. Molly ser fram emot att få tillbringa julen med Shelby, särskilt eftersom de inte har träffas så mycket då Shelby har fullt upp. 

Eftersom det alltid behövs pengar så ska hon dessutom anordna ett välgörenhetsevenemang. Hur det nu ska gå med alla bångstyriga och speciella djur.

Jag läste boken med glädje och ser fram emot nästa bok i serien. Det är en bok och serie som gör en på gott humör.






Inga kommentarer: