söndag 21 augusti 2022

Bokälskare av Emily Henry

Det här är ren läsglädje. Jag läste hela boken på en gång eftersom jag inte kunde inte slita mig från den. Det var bland annat underhållande hur Emily Henry lekte med stereotyper och genren.

Dessutom älskade jag huvudpersonerna Nora och Charlie lika mycket och jag älskade dem tillsammans. Den kvicka ordväxlingen mellan dem fick mig att le. Lika mycket som jag gillade Nora och Charlie lika mycket tyckte jag om att läsa om systerrelationen. Den var fin, men gav också en del tankar, till exempel om hur Nora verkligen gör allt för sin syster.

Om man dessutom toppar det hela med att det handlar om personer som älskar böcker och litterära referenser så blir det ju pricken över i:et.

Ni hör ju själva, hur skulle man inte kunna tycka om boken?

Boken handlar om Nora, en litterär agent i New York, som övertygas att åka på en avkopplande resa med sin gravida syster till Sunshine Falls i North Carolina. De ska även passa på att beta av en lista som hennes syster satt ihop för att Nora ska få ut mer av livet. Väl i Sunshine Falls stöter Nora på den buttre förläggaren Charles, som hon tidigare träffat via jobbet i New York i jobbet och som hon inte kan med.




Inga kommentarer: