fredag 10 juni 2022

Sommaren då katten flyttade av Eli Åhman Owetz

Jag ångrar lite att jag redan läst boken för det är en perfekt sommarbok att läsa. Fast samtidigt så hade jag en så underbar stund med den när jag kanske behövde det som mest.

Den är så underbart mysig och full av värme. Det finns en humor som gör den ännu mer läsvärd.

Jag tycker så mycket att återvända till ett bokuniversum, där man får träffa på både nya och gamla bekantskaper. Författaren plockar upp Anders som finns med i bakgrunden i boken ”Brevvännerna”. ”Sommaren då katten flyttade” är fristående, så man kan läsa den utan att ha läst de andra. 

Författaren har också på ett fint sätt involverat en katt i handlingen. Hon har gestaltat katten på ett pricksäkert sätt, som gör att jag ler när jag läser.

Så mitt tips är att du plockar med denna i din sommar-läshög. Du kommer inte ångra det. 




Inga kommentarer: